Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu lewego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szadku
Start Mapa serwisu
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum
Treść główna

Aktualności

2023-07-17 10:02

Zarządzenie nr 5/2023

Zarządzenie nr 5/2023 
Kierownika Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szadku
z dnia 17 lipca 2023r.

 

w sprawie ustalenia dla pracowników Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szadku skróconego czasu pracy na okres upałów.

 

Zarządzenie nr 5/2023

2023-07-10 11:58

Zarządzenie nr 4/2023

Zarządzenie nr 4/2023
Kierownika MGOPS w Szadku z dani 10 lipca 2023r.

w sprawie ustalenia dla pracowników Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szadku skróconego czasu pracy na okres upałów.

 

Zarządzenie nr 4/2023

2023-07-10 11:56

Informacja

Informacja
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szadku informuje, że z uwagi na trwający remont w budynku Ośrodka, kontakt telefoniczny możliwy jest pod numerem telefonu 43 8215-620. Za utrudnienia przepraszamy.
2023-02-03 14:10

Dodatek Gazowy

Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych w gospodarstwach domowych ogrzewanych gazem w 2023 r. (tzw. „Dodatek gazowy„)

 

Refundacja podatku VAT przysługuje gospodarstwu domowemu, które spełnia łącznie poniższe warunki:

  1. Kryterium dochodowe, które nie może przekraczać:
    • dla gospodarstwa jednoosobowego – 2100 zł miesięcznie;
    • w gospodarstwie domowym wieloosobowym – 1500 zł na osobę miesięcznie.
  2. Główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego urządzeniem grzewczym zasilanym paliwem gazowym zostało wpisane lub zgłoszone CEEB (Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków) do dnia 21 grudnia 2022 roku tj. wejścia w życie ustawy, albo po tym dniu – w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB;

 

Dochód będzie obliczany na podstawie art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 615 ze zm.).

Wniosek o refundację podatku VAT za paliwo gazowe można złożyć, jeśli paliwo to dostarczono w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. Wniosek o refundację podatku VAT składa się w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych,  nie później niż do dnia 29 lutego 2024 roku.

Do wniosku należy dołączyć opłaconą fakturę VAT za dostarczone paliwo i dowód jej opłacenia. W opisie faktury musi znaleźć się informacja o okresie, w którym dostarczono paliwa gazowe.

 

Mieszkańcy Gminy i Miasta Szadek mogą składać wnioski o refundację podatku VAT za paliwo gazowe w siedzibie MGOPS w Szadku, ul. Warszawska 7, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30 lub pocztą tradycyjną a także w formie elektronicznej (podpisane elektronicznie).

 

Druk wniosku o refundację podatku VAT za paliwo gazowe

Wniosek

Klauzula RODO

2022-12-01 11:02

Dodatek elektryczny

Szadek,01.12.2022r

Dodatek elektryczny dla gospodarstw ogrzewanych energią elektryczną

 Dodatek elektryczny przysługuje odbiorcy energii elektrycznej gdy główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i zostało ono zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561 i 1576 i 1967), do dnia 11 sierpnia 2022 r. albo po tym dniu - w przypadku głównych źródeł ogrzewania wpisanych lub zgłoszonych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy”.

Dodatek elektryczny dla gospodarstwa domowego, o którym mowa w art. 27 ust 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023r w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej wynosi 1000 zł. W przypadku gdy zużycie energii w gospodarstwie domowym w tym samym miejscu zamieszkania w 2021r wyniosło więcej niż 5 MWh dodatek elektryczny wynosi 1500 zł.

W przypadku gdy pod jednym adresem miejsca zamieszkania zamieszkuje więcej niż jedno gospodarstwo domowe, jeden dodatek elektryczny przysługuje dla wszystkich gospodarstw domowych zamieszkujących pod tym adresem.

W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego złożono dla więcej niż jednego gospodarstwa domowego mających ten sam adres miejsca zamieszkania, to dodatek ten jest wypłacany wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy. Pozostałe wnioski pozostawia się bez rozpoznania.

Dodatek nie przysługuje gospodarstwom domowym objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego. 

Dodatek nie przysługuje gospodarstwom domowym objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku o którym mowa w art. 24 ust.1 ustawy z dnia 15 września 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw. 

Dodatek nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw.

W przypadku gdy gospodarstwo domowe zamieszkuje pod adresem zamieszkania, w którym jest wykorzystywana energia elektryczna pochodząca z mikroinstalacji (fotowoltaika), w rozumieniu art. 2 pkt 19 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, która jest rozliczana zgodnie z zasadami określonymi w art. 4 tej ustawy, dodatek elektryczny nie przysługuje.

 Mieszkańcy Gminy i Miasta Szadek mogą składać wnioski o dodatek elektryczny od dnia 01 grudnia 2022r do dnia 1 lutego 2023r. w siedzibie MGOPS w Szadku, ul. Warszawska 7, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30 lub pocztą tradycyjną a także w formie elektronicznej (podpisane elektronicznie). Dodatek elektryczny wypłaca się w terminie do dnia 31 marca 2023r.

Do wniosku należy dołączyć rozliczenie z przedsiębiorstwem energetycznym potwierdzające zużycie energii elektrycznej w 2021 roku przekraczające 5MWh. W przypadku najemcy lokalu należy dołączyć także umowę najmu.

Druk wniosku do pobrania: wniosek-dodatek-elektryczny.pdf

Klauzula RODO: klauzula_rodo.odt

2022-09-21 11:16

Informacja

Szadek,21.09.2022

 

Informacja dotycząca dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystania niektórych źródeł ciepła – dofinansowanie do gazu LPG, oleju opałowego, peletu drzewnego (lub innych rodzajów biomasy) i drewna kawałkowego.

 

Informujemy, że wnioski o dodatek dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystania niektórych źródeł ciepła – dofinansowanie do gazu LPG, oleju opałowego, peletu drzewnego (lub innych rodzajów biomasy) i drewna kawałkowego przyjmowane są w wersji papierowej w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Szadku, ul. Warszawska 7 od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30.


Wnioski można także składać drogą elektroniczną opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.


O dodatek do ogrzewania mogą ubiegać się właściciele gospodarstw domowych, którzy zgłosili lub już posiadają wpis do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB), chodzi o drewno, pelet, gaz LPG lub olej opałowy. Nie obowiązuje kryterium dochodowe.

Wniosek o wypłatę dodatku składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 roku. Wysokość dodatku dla gospodarstwa domowego wynosi:

3000 zł – w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwo stałe zasilany leletem drzewnym lub innym rodzajem biomasy, z wyłączeniem drewna kawałkowego,

2000 zł - w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł olejowy,

1000 zł - w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia albo piec kaflowy, zasilane drewnem kawałkowym,

500 zł - w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG

 

Dodatkowe informacje


Jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych złożyła więcej niż jedna osoba z danego gospodarstwa domowego wieloosobowego, dodatek ten jest przyznawany wnioskodawcy, który złożył ten wniosek jako pierwszy.
Gospodarstwo domowe może otrzymać dodatek z tytułu wykorzystania wyłącznie jednego źródła ciepła. Dodatek dla gospodarstw domowych nie przysługuje gospodarstwom domowym, objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego.

Wniosek do pobrania:

wniosek.pdf

Klauzula RODO

2022-09-20 15:17

Informacja

Szadek, 20.09.2022r

 

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szadku informuje, że w związku ze zmianami w ustawie z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz.U. z 2022 r., poz. 1692), które zostały wprowadzone w dniu 20 września 2022 r. na podstawie art. 50 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz.U. z 2022 r., poz. 1967) w przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego złożono dla więcej niż jednego gospodarstwa domowego mających ten sam adres miejsca zamieszkania, to dodatek ten jest wypłacany wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy. Pozostałe wnioski pozostawia się bez rozpoznania.

Informujemy, że zgodnie z wprowadzonymi zmianami wnioski, które zostały złożone do dnia 20 września 2022 r. będę rozpatrywane według nowych przepisów. Dodatek węglowy wypłaca się nadto w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę, przy czym wnioski złożone po dniu 30 października 2022 r. wypłaca się do dnia 30 grudnia 2022 r.

2022-09-16 15:04

Zawiadomienie

Szadek, dnia 16 września 2022 r.

 

Miejsko-Gminny

Ośrodek Pomocy Społecznej w Szadku

Warszawska 7

98-240 Szadek

 

 

ZAWIADOMIENIE

O PRZEDŁUŻENIU TERMINU DO ZAŁATWIENIA SPRAW

DOTYCZĄCYCH WNIOSKÓW O WYPŁATĘ DODATKU WĘGLOWEGO

 

Na podstawie art. 36 § 1 i 2 i art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zmianami) w związku z art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (DZ. U. 2022 poz. 1692) Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szadku zawiadamia, że postępowania w sprawach dotyczących wniosków o przyznanie i wypłatę dodatku węglowego złożonych od dnia 17 sierpnia 2022 r. nie zostaną zakończone w ustawowym terminie jednego miesiąca.

Niezałatwienie spraw w terminie wynika z przyczyn niezależnych od Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szadku.

Procedury i wymogi określające warunki przyznania oraz wypłaty dodatku węglowego zostały określone w sposób nieprecyzyjny i niejasny, co powoduje, że rozpatrzenie złożonych wniosków nie jest obecnie możliwe.

Ponadto Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szadku nie posiada środków na przyznanie i wypłatę dodatku węglowego.

Przyznanie i wypłata dodatku węglowego jest zadaniem zleconym Gminie i Miasta Szadek – Miejsko-Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Szadku. Realizacja tego zadania jest uzależniona od otrzymania odpowiednich środków od Wojewody Łódzkiego. Pomimo prawidłowo złożonego zapotrzebowania dotychczas takie środki nie zostały przekazane.

              Na niniejsze postanowienie nie służy zażalenie ( art. 141  § 1 Ustawy kodeks postępowania administracyjnego). Strona zgodnie z art. 36  § Kodeksu postepowania administracyjnego ma prawo wnieść ponaglenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu za pośrednictwem tut. organu.

2022-08-16 12:24

Dodatek węglowy

Informacja dotycząca dodatku węglowego

 

Informujemy, że wnioski o dodatek węglowy w wersji papierowej będą przyjmowane w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Szadku, ul. Warszawska 7

od dnia 22 sierpnia 2022r. w godzinach 7.30-15.30

Wnioski będzie można także składać drogą elektroniczną opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnione profilem zaufanym.

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 roku. Wysokość dodatku węglowego wynosi 3.000 zł.

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej wniosek.

Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

Przez paliwa stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pellet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.

Wzór wniosku do pobrania:

Wniosek.pdf

Klauzula-RODO

2021-12-01 13:23

OGŁOSZENIE O NABORZE

 

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szadku ogłasza nabór uczestników do programu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych „Pomoc osobom niepełnosprawnym poszkodowanym w wyniku żywiołu lub sytuacji kryzysowych wywołanych chorobami zakaźnymi” MODUŁ IV.

CEL PROGRAMU:

Celem programu jest zapewnienie dodatkowego wsparcia dla osób niepełnosprawnych poszkodowanych na skutek sytuacji kryzysowych spowodowanych chorobami zakaźnymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

RODZAJ WSPARCIA:

paczki z artykułami żywnościowymi i środkami chemicznymi  oraz środkami ochrony osobistej.

ADRESACI:

200 osób niepełnosprawnych, posiadających orzeczenie o lekkim, umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności, orzeczenie o niepełnosprawności w przypadku osób do 16r życia, lub orzeczenie równoważne, zamieszkujących na terenie gminy Szadek.

Paczkę może otrzymać tylko jedna osoba niepełnosprawna w rodzinie.

TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA ZGŁOSZEŃ:

Zgłoszenia można składać w terminie od dnia 02 grudnia 2021r do dnia 10 grudnia 2021r w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Szadku, ul. Warszawska 7, osobiście w godzinach od 7.30 do 15.30 od poniedziałku do piątku.

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. karta zgłoszenia uczestnictwa
  2. orzeczenie o niepełnosprawności lub równoważne
  3. klauzula informacyjna
  4. kserokopia pełnomocnictwa lub postanowienie sądu, jeżeli ustanowiony jest pełnomocnik lub opiekun prawny (jeżeli dotyczy).

UWAGA:

Informujemy, że złożenie karty zgłoszeniowej nie jest równoznaczne z przyznaniem pomocy, o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń. Paczki otrzyma pierwsze 200 osób niepełnosprawnych posiadających aktualne orzeczenie o znacznym, umiarkowanym bądź  lekkim stopniu niepełnosprawności, o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia  lub równoważne do wyżej wskazanych.

DO POBRANIA:

karta_zgloszenowa.docx

2021-07-07 12:35

Zarządzenie Nr 6/2021

Zarządzenie Nr 6/2021

Kierownika MGOPS w Szadku z dnia 7 lipca 2021r.

w sprawie zmiany godzin pracy i ustalenia dla pracowników Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Szadku skróconego czasu pracy.

 

 

Zarządzenie Nr 6/2021

1 2 3
31 - 45 / 45
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.