Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu lewego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szadku
Start Mapa serwisu
Znajdujesz się w: Deklaracja dostępności
Treść główna

Deklaracja dostępności

Artykuł

Wstęp

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szadku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.mgops-szadek.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Brak ostrzeżeń przed otwarciem nowego okna/zakładki w przeglądarce.
  • Nie wszystkie odnośniki do plików zawierają informację o wielkości i typie pobieranego pliku.
  • Istnieją tabele prezentujące dane nie mające poprawnie zdefiniowanych nagłówków połączonych z danymi.
  • Treści strony będące faktycznie listami elementów nie są zdefiniowane w kodzie strony jako listy.
  • Nie wszystkie grafiki w serwisie mają przypisany poprawnie sformułowany atrybut alt.
  • Istnieją dokumenty do pobrania, które nie są dostępne cyfrowo.

Treści nieobjęte przepisami

  • Elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę INTERmedi@ Spółka Jawna. Wyniki badania przedstawia raport.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Dodatkowo zdefiniowane są specjalne skróty klawiaturowe:

  • ALT + 0 - powrót na początek strony
  • ALT + 1 - przejście do wyszukiwarki
  • ALT + 2 - przejście do treści głównej
  • ALT + 3 - przejście do danych kontaktowych
  • ALT + 4 - przejście do menu górnego
  • ALT + 5 - przejście do menu lewego
  • ALT + 7 - przejście do menu dolnego
  • ALT + 8 - przejście do menu bocznego
  • ALT + 9 - przejście do mapy serwisu

W przypadku przeglądarki Firefox zamiast klawisza ALT należy używać ALT + SHIFT. W przypadku komputerów Apple z systemem macOS zamiast klawisza ALT należy użyć Command + ALT.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Michał Kurzawa - mejlowo asi@ugimszadek.pl lub telefonicznie 43 821 59 17.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mejlowo:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szadku, Warszawska 7, 98-240 Szadek

Budynek posiada dwa wejścia:

  • główne, umiejscowione przy ulicy Warszawskiej 7, do którego prowadzą schody (dwa stopnie),
  • boczne  od strony północnej budynku, umiejscowione od strony parkingu wewnętrznego, do którego prowadzą schody (trzy stopnie) oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.

Osoby z niepełnosprawnościami mają zapewniony dostęp do budynku w następujący sposób:

  • wejście od strony wewnętrznego parkingu posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych umożliwiający dostęp  do budynku osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich lub rodzicom z dziećmi w wózkach oraz osobom korzystającym z psa asystującego. Dla osób ze szczególnymi potrzebami dostępny jest pokój nr 4, znajdujący się w korytarzu, zaraz przy wejściu do budynku. Istnieje możliwość przywołania pracownika za pomocą zamontowanego dzwonka przy drzwiach.

W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.

Stanowiska postojowe dla samochodów, z których korzystają osoby z niepełnosprawnością są usytuowane w podwórku znajdującym się bezpośrednio przy Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Szadku. Parking jest duży, wyłożony utwardzoną nawierzchnią (kostka brukowa).

Do siedziby Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Szadku  można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Nie dysponujemy możliwością skorzystania z obsługi tłumacza języka migowego, natomiast zapewniamy dostęp alternatywny poprzez komunikację zdalną, tj. poprzez e-mail kierowany na adres: mgopsszadek@poczta.onet.pl

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W budynku nie ma urządzeń dla osób niewidzących lub słabowidzących oraz niesłyszących lub słabosłyszących. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zapewnia dostęp alternatywny dla wskazanych osób. Obejmuje on następujące działania:

  • obecność osoby wspierającej (pracownik ośrodka pomocy społecznej), której zadaniem jest udzielanie pomocy i wsparcia osobom  ze szczególnymi potrzebami,  tj. pomoc przy wejściu i wyjściu z budynku, pomoc w przemieszczaniu się w budynku, pomoc w komunikacji, tłumaczenie dokumentów, pomoc przy wypełnianiu dokumentów, pomoc w korzystaniu z urządzeń elektronicznych/komórkowych,  zapewnienie pomocy podczas ewakuacji;
  • zmiana organizacyjnej obsługi petentów - wizyty pracowników socjalnych w miejscu zamieszkania osoby ze szczególnymi potrzebami.

W celu załatwienia sprawy i obsługi w dogodny sposób dla osób ze szczególnymi potrzebami  istnieje możliwość umówienia spotkania z interesantem poprzez wcześniejszy kontakt telefoniczny z Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Szadku pod numerem tel. 43 8215-917 lub 43 8215-620 oraz  poprzez e-mail na adres: mgops@mgops-szadek.pl

Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szadku informuje,   że osobą do kontaktu w sprawach  dotyczących wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami jest koordynator do spraw dostępności – Katarzyna Kowalska.

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.